Wij beschikken in de winkel over de body-scanner, waarmee wij de fiets zo optimaal mogelijk kunnen afstellen.



 

 

Ergonomische fiets instelling

Body Scanning CRM Bike ontstaan door samenwerking tussen de orthopedisch chirurgen, fysiotherapeuten, fietsers en ingenieurs, een meetsysteem waarmee de klant te meten contact en advies is om te vertrekken naar hun optimale ergonomische positie op de fiets en de perfecte frame geometrie te vinden.
 
 
 
 

Hoe en wat moeten gemeten?

Wij adviseren u om uw fiets te passen dealer uw fiets zo nauwkeurig mogelijk, want in de eerste plaats op basis van de ergonomische aanpassing van uw fiets de juiste analyse van uw biometrische gegevens en de gewenste toepassing. Een verbeterde perfect afgestemd op het lichaam het instellen van de cyclus van overdrachten en vermindert gezondheidsrisico's.
 
 
 
 

Hoogte tot het zadel

De zadelhoogte is altijd ingesteld als het eerste item. Het wordt gemeten vanaf het midden van de bout crank aan de bovenrand van het zadel of op het niveau van ergonomische zadel en de bovenkant van de trede. De zadelhoogte wordt gemeten door de manometer (Bike Justeerinrichting).
 
 
 
 

Semi verplaatsing

De semi-offset (zitplaats) is essentieel voor het goede gevoel bij de trappen en de transmissie. Het is gemeten vanaf het verticale door de trapas tot het zadel neus. Door het zadel te compenseren is de hoek tussen de toegepaste kracht bepaald op de krukas en de Tretkurbelarm. Deze hoek moet worden geoptimaliseerd voor de hele crank revolutie (360 graden). De semi-offset wordt gemeten door de manometer (Bike Justeerinrichting).
 
 
 
 

Zadel-stuur afstand

De afstand tussen zadel en het stuur is afhankelijk van de lengte en houding van het bovenlichaam. Het wordt gemeten vanaf het zadel neus naar de positie van de bar waar we allemaal (bij Racing), of totdat de bovenste link positie (met rechte stuur MTB). Deze afstand bepaalt vaak de lengte van het fietsframe. De afstand tussen zadel en stuur met de meter (gemeten Bike Justeerinrichting) of de bovenbuiscaculator berekend als het frame aanwezig is alleen als geometrie informatie uit de catalogus.
 
 
 
 

Handlebar niveau

De besturing niveau is uitgedrukt ten opzichte van het zadel. Er is een grote tolerantie, aangezien slechts drie fundamentele standpunten zijn terug (gevraagd comfortabel, sportief matig). In werkelijkheid zijn er nog tal van posities in tussen. De drie zitplaatsen zijn altijd gerelateerd aan de geselecteerde fiets categorie. De besturing is gemeten door de manometer (Bike Justeerinrichting).
 
 
 
 

Frame hoogte

Het frame hoogte is een klein punt. Eerst en vooral zijn de drie contactpunten waar u contact met de fiets, van belang en voor het ergonomische comfort van groot belang. Het frame formaat (meestal gemeten vanaf de trapas tot het midden van het centrum bovenste buis) op het moment was een indicator voor de framemaat, toen het nog onder diamant werd met een horizontale bovenbuis. In tijden van schuine bovenbuis en zadelpen vering in plaats van de bovenste buis lengte is van cruciaal belang. Zie ook zadel-stuur afstand. Body Scanning, je fiets winkel zal u meer informatie geven in dit geval.
 
 
 
   

Crank lengte

Een langere crank betekent in feite meer koppel, die kan worden overgedragen aan de spindel. De sprong van 175 mm tot 177,5 mm, een toename van het koppel van ongeveer 1,5%. Nu zou men kunnen denken dat hoe langer de greep, des te beter is de efficiëntie van de bestuurder. In principe is dit zo. We moeten echter niet laten de motorische vaardigheden van de renner en zijn beenlengte in aanmerking. Bij het mountainbiken, is er ook de bodemvrijheid. Dus ook in deze categorie alleen crank lengte van max. 175 mm beschikbaar. De standaard lengte kruk voor trekking en stadsfietsen is 170 mm, omdat dit zich voordoet, de efficiëntie in vergelijking met het comfort op de achtergrond. Als fietsers met de prestaties van ambities zijn speciale opdrachten.
 
 
 
 

Houdingen

De ergonomie van elke renner is anders. Zo, bijvoorbeeld, de ergonomie van de stad fietser comfortabele stoelen, goed zicht op het verkeer en de snelle in-en uitschakelen aan de lichten. Ter vergelijking, de ergonomie van aërodynamische de bestuurder racestoelen, hoge cadans en een optimale vermogen / prestatie verhouding.